התכנית למנהיגות עובדים בכנס FOR LABOUR RIGHTS!

צילום: תמר אלמוג, קרן רוזה לוקסמבורג

רפי קמחי, מנהל התכנית למנהיגות עובדים של המכללה, השתתף  בכנס FOR LABOUR RIGHTS! לזכויות ולמעמד העובדים, שהתקיים בבלגרד באוקטובר. הכנס נערך על ידי קרן רוזה לוקסמבורג, ועסק בדרכים ואסטרטגיות לאיגוד עובדים על רקע השפל בעבודה המאורגנת במערב אירופה והמשבר קשה בכלכלות הפריפריאליות במזרח ובדרום אירופה.

תכנית הכנס התרכזה בשלושה נושאים מרכזיים: בניית סולידריות איגוד מקצועית חוצת גבולות לאומיים, הובלת קמפיינים והתאגדויות עובדים במגזר הציבורי, ואיגוד עובדים מוחלשים שבאופן מסורתי לא אוגדו ועובדים המועסקים בשיטות העסקה פוגעניות.  

רפי הציג בכנס את היקף העבודה המרשים ואת מודל הפעילות המיוחד של התכנית למנהיגות עובדים במכללה בתמיכת קרן רוזה לוקסמבורג – ליווי והכשרה של הנהגות עובדים והצוותים המקצועיים שתומכים בהם. הוא סיפר על הניסיון והטקטיקות שנצברו בתכנית בעבודה עם עובדים בשירותים חברתיים מופרטים כמו עובדות סוציאליות, רופאים מתמחים, מורות, ונהגי אוטובוס, וכיצד איגודם מחדש בולם תהליכי הפרטה ומעודד תהליכי הרחבה והלאמה של שירותים חברתיים. כמו כן הציג, במסגרת סדנא מיוחדת שעסקה באיגוד מקצועי של עובדים בשרותי הבריאות, את הניסיון של התכנית  בליווי איגוד המתמחים ברפואה בישראל, מרשם, את חשיבותם של המתמחים ברפואה כנושאי האלונקה של הבריאות הציבורית, וכיצד התאגדותם יכולה לשנות את יחסי הכוח בתוך מערכת הבריאות.

ההשתתפות בכנס היתה הזדמנות מצוינת להרחיב את ההכרות והקשר המקצועי עם איגודי עובדים באירופה ועם ארגונים הפועלים לצידם, בכדי לחדד את הכלים והניסיון שהתוכנית יכולה להנגיש להתאגדויות העובדים ולצוותים המקצועיים אותם אנו מלווים.