תוכנית בנושא פרקטיקות מדיניות למאבק בעוני יצאה לדרך

מעל ל 30 עובדים ועובדות סוציאליים מצוות המחלקה לשירותים חברתיים במערב חיפה בהובלה של מנהלת המחלקה, עו"ס מיכל הראל בש, הגיעו אתמול למפגש הראשון של התוכנית.

התוכנית היא חלק משיתוף פעולה פורה המתקיים זה למעלה מ-8 שנים בינינו לבין המחלקה לשירותים חברתיים וקהילה בעיריית חיפה, במסגרתו נערכו ארבעה מחזורים של במה חברתית-כלכלית לעו"סים ממגוון המחלקות, במה חברתית כלכלית לעובדות זכאות, עובדות שכונתיות ומזכירות במוקד התעסוקה והמחלקות השונות, קורס להתארגנות קהילתית לשינוי חברתי -פינוי ובינוי בשכונות החוף, ושולחן עגול לראשי אגפים שעסק בנושא מיצוי תקציבים. שיתופי פעולה אלו הולידו והובילו למגוון נרחב של פרוייקטים, ביניהם מרכזי מיצוי זכויות בשכונות, מאבק נגד ניתוקי החשמל ופרויקט למיצוי זכויות בתחבורה הציבורית.

גיא פדה, יו"ר הועד המנהל של המכללה, שוחח עם העובדות והעובדים הסוציאליים על ההתחייבויות שבין המדינה לאזרחיה ועל שאלות כמו מה ההבדל בין טיפול בעוני לטיפול בעניים? ואיך זה בכלל קשור לתהליכי הפרטה?

לאחר מכן, בדיון משותף שהוביל רפי קמחי, מנהל התכנית למנהיגות עובדים במכללה, בחנו אתת מקומם של העובדים הסוציאיליים כסוכני שינוי במדיניות למיגור העוני. במפגשים הבאים נבחן איך ממירים את התסכול, העצב והכעס שמלווים להיחשפות למציאות הקשה של האוכלוסיות המוחלשות בישראל ומחוללים שינוי במדיניות שמובילה ומשמרת את התופעה.